مصاحبه آرشیو خبر ها
ممکن است برود ! رئال افتخار آمیز است

ممکن است برود ! رئال افتخار آمیز است

آلسیو تاکیناردی هافبک دوست داشتنی و پرافتخار یوونتوس در دهه ی 90 و 2000، در مورد مسائل مختلفی با اسپورت ایتالیا به گفت و گو پرداخته است: ‌

به نظر شما یوونتوس تا اینجای فصل چه عملکردی داشته است؟

 

باید بگویم که یووه با مشکل روبرو بود، انها بازیکنان بزرگی را از دست دادند که شخصیت و قدرت رهبری فوق العاده ای داشتند. با این حال خریدهای مهمی در بازار انجام شد، اما باید جا می افتادند، نمونه شان دیبالا. بعد از یک شروع شوک آور که یووه نمی توانست ترکیب بی نقص مد نظر آلگری را پیدا کند، حالا دوباره تبدیل به همان یووه ی مهیب شده است. و تا اخر یوونتوس خواهد جنگید، چون یووه تیمی است که در حال حاضر قدرتمند است، ذهنیت پیروزی دارد، دیبالا تبدیل به یک بازیکنی دیوانه کننده شده، باید دید در نقل و انتقالات زمستانی چه می کنند، اما فکر می کنم یوونتوس پیش خواهد رفت و قهرمان خواهد شد.

 

پس یووه شانس اول قهرمانی است؟

 

تا یک ماه پیش من چنین تصوری نداشتم. چون من در یووه بازی کرده ام و اسکودتوهای پیاپی برده ام، اما باید بگویم همیشه آسان نیست. یوونتوس کار خوبی کرد که بازیکنان با انگیزه و جاه طلب در اختیار گرفت، کسانی که می خواستند کار مهمی انجام دهند. آنها تنها نیاز داشتند با هم هماهنگ شوند و آلگری در این زمینه بسیار خوب عمل کرد، حتی در مورد دیبالا که قبلا با هم صحبت کردیم. او به خوبی محافظت شد و سپس کم کم وارد ترکیب اصلی شد و حالا کاملا اماده است. فکر میکنم یووه شانس اول قهرمانی است چون به سطح مشخصی از فشار عادت دارند. جوی دارند که همیشه به انتظارات بالا خو کرده اند بنابراین از لحاظ روحی افت نمی کنند. اتفاقی که می تواند در تیم های جنوبی (ناپولی، فیورنتینا و رم) ‌ رخ دهد. اما باید بگویم ناپولی هیجان انگیز است و امسال یکی از زیباترین و میهج ترین رقابت ها را بر سر کسب عنوان قهرمانی خواهیم داشت. در ابتدای فصل فقط یووه بود و تا حدودی رم، اما الان 3‐4 تیم هستند که شانس قهرمانی دارند زیرا حتی اینتر هم می تواند تا روز اخر در کورس بماند و قهرمان شود.

 

یووه می خواهد مثل گذشته تیمی با روح ایتالیایی بسازد و در مورد خرید ماندراگورا چه نظری دارید؟

 

به نظرم بازیکن خوبی است، من با ماروتا و پاراتیچی آشنایی دارم، انها به خوبی کار کرده اند، به تمام بازار نقل و انتقالات دقت می کنند، به خصوص بازیکنان جوان و علی الخصوص ایتالیایی ها. ایتالیایی ها همیشه نقطه ی قوت یوونتوس بوده اند، وقتی من در یووه بودم و وقتی دلپیرو و بوفون در یووه بودند، جیجی که هنوز هم آنجاست. نقطه ی قوت ایتالیایی ها به خصوص وقتی اوضاع بحرانی می شود این است که این کشور برای ما عزیز است، خارجی ها در نهایت به کشورشان باز می گردند ولی ایتالیایی ها به تیم وابسته هستند. این خریدها برای یووه مهمند. این بازیکنان جوان در تیم های دیگر بازی می کنند وبا تجربه می شوند و بعد از چند سال اماده ی بازی برای یوونتوس خواهند شد.

 

آیا بازیکنی هست که بخواهید عملکردش را مرور کنید؟

 

شاید استورارو، او بازیکن با قدرت فیزیکی بالاست، پرتلاش و با انگیزه است، کاریزما دارد و مشتاق و تشنه ی موفقیت است. البته ممکن است پستش با پستی که من داشتم متفاوت باشد، من در پست مارکیزیو بازی می کردم، اما راستش را بخواهید مارکیزیو خیلی بهتر از من بازی می کند، او یک بازیکن کامل بوده و در طول این سالها خیلی پیشرفت کرده است. خودم را در استورارو و خدیرا می بینم. چون اینها بازیکنی است که دینامیک و قدرت بدنی بالایی دارند و در حمله هم شرکت می کنند. سالها می گذرند و در نهایت چیزی که مهم است که یووه را با این ذهنیت بررسی کنیم. هیچ کس انتظار نداشت که بعد از شروع به ان شکل یووه با این قدرت به لیگ برگردد، با این ذهنیت پیروزی که یووه دارد بار دیگر خودش را به عنوان یکی از کاندیدهای اصلی قهرمانی مطرح کرده است.

 

با توجه به شایعات بازگشت موراتا به رئال ایا این احتمال را می دهید که او به مادرید برگردد؟

 

این اتفاق می تواند بیفتد چون پوشیدن لباس تیم بزرگی چون رئال افتخار امیز است، اما به نظرم موراتا نیاز دارد هنوز در ایتالیا بماند، نیاز به پیشرفت دارد. او هم اکنون دوره ی خوبی را پشت سر نمی گذارد، اما فکر می کنم لیگ ایتالیا می تواند باعث پیشرفت و بلوغ او شود، مخصوصا این محیط می تواند او را فرصت طلب تر کند و شخصیت او در زمین را افزایش دهد. او سال قبل کار بزرگی کرد، نمی دانم که آیا او افت کرده یا نه، اما کمی قدرت پاهایش کم شده است. موراتا باید با یوونتوس بماند، مطمئنا لباس رئال اغوا کننده است، اما یووه نباید به او اجازه ی خروج بدهد چون اگر می خواهد در اروپا و ایتالیا به یک تیم شاخص و مدعی تبدیل شود به موراتا نیاز دارد، زیرا او با خصوصیاتی که دارد پیشرفت خواهد کرد و خواهد درخشید.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: